Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obnovení volnočasových stezek v Mikroregionu Porta ve zvolených obcích
Herbočková, Natálie
Bakalářská práce se zabývá návrhem volnočasových stezek ve vybraných čtyřech obcích, které spadají do Mikroregionu Porta. V práci se autorka zaměřuje na úzkou spolupráci se starosty a zastupitelstvem, která je nápomocná pro splnění cíle práce, a to navržení a revize volnočasových stezek ve vybraných obcích. V teoretické části jsou vysvětleny definice pojmů jako turismus, venkovský cestovní ruch, rozvoj venkova, volnočasové aktivity pro obyvatele a témata s touto problematikou spojené. Analytická část práce obsahuje mapové zpracování tras, inventarizace a vytvoření či obnovení obsahů panelů včetně vyčíslení finanční náročnosti. V závěrečné části projektu je obcím nastíněn koncept stezky cílený především na rodinu s dětmi.
Naučné stezky a jejich využití v environmentální výchově
Merglová, Markéta ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
V bakalářská práci se zabývám koncepcí naučných stezek a jejich využitím v environmentální výchově. V teoretické části se zaměřím především na obecnou charakteristiku, která se v publikacích objevuje obdobně. Především se jedná o základní definici naučných stezek, druhy naučných stezek, pravidla pro tvorbu informačních panelů a co by měla obsahovat každá naučná stezka. V práci je popsán přínos a funkce naučných stezek. Vymezení přínosu naučných stezek k environmentální výchově ve srovnání s ostatními nástroji environmentální výchovy podle základní literatury o naučných stezkách. Dále uvádím, jak je Environmentální výchova (EVVO) popsána ve Státním programu EVVO a v Metodickém pokynu MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání na středních školách, středních odborných školách nebo na odborných učilištích, který poskytne názorný návod, jak realizovat environmentální výchovu na těchto školách a jak je zakotvena v dokumentech školy. Vycházet budu především z online portálu, konkrétně z atre.cz a mzp.cz. V empirické, praktické části se zaměřím na výsledky environmentálně-výchovné činnosti naučných stezek podle zpráv shrnujících činnost jednotlivých stezek (výběrově podle dosažitelnosti a časových možností zpracování). Přiložím dotazníkové šetření od žáků středních škol pro zjištění, zda mají...
Singltrek v kontextu terénní cyklistiky
Cinkánová, Petra ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Singltrek v kontextu terénní cyklistiky Cíle: Stěžejním cílem bakalářské práce je systematicky představit přehled dosavadních poznatků z oblasti terénní cyklistiky včetně zasazení do širšího kontextu souvislostí. Dále potom rešerší domácí i cizojazyčné literatury reflektovat termín singltrek, potažmo vytvořit přehledný souhrn singltrailových oblastí v České republice i ve světě. V neposlední řadě podat zevrubnou deskripci projektu nejrozsáhlejší lokality tohoto typu na našem území - Singltreku pod Smrkem. Metody: Pro sběr dat a získávání informací k bakalářské práci se využívalo metod: dokumentační i srovnávací pozorování sledovaných objektů (technické parametry), standardizované i nestandardizované rozhovory (stavitelé stezek, starostové obcí), analýza informačních zdrojů (rešerše domácí a zahraniční literatury), okrajově metody komparace (ČR versus svět). Sběr dat rezultoval jak z primárních, tak sekundárních zdrojů externích i interních. . Výsledky: Bakalářská práce představila terénní cyklistiku jako plnohodnotnou a potenciální formu cykloturistiky, jež by měla být zahrnována do modelu podpory cyklistické infrastruktury v České republice a to především v podobě singltreku - přírodě blízké alternativy k dominujícím asfaltovým cyklostezkám. Dále práce podává podrobnou deskripci...
Singltrek v kontextu terénní cyklistiky
Cinkánová, Petra ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Singltrek v kontextu terénní cyklistiky Cíle: Stěžejním cílem bakalářské práce je systematicky představit přehled dosavadních poznatků z oblasti terénní cyklistiky včetně zasazení do širšího kontextu souvislostí. Dále potom rešerší domácí i cizojazyčné literatury reflektovat termín singltrek, potažmo vytvořit přehledný souhrn singltrailových oblastí v České republice i ve světě. V neposlední řadě podat zevrubnou deskripci projektu nejrozsáhlejší lokality tohoto typu na našem území - Singltreku pod Smrkem. Metody: Pro sběr dat a získávání informací k bakalářské práci se využívalo metod: dokumentační i srovnávací pozorování sledovaných objektů (technické parametry), standardizované i nestandardizované rozhovory (stavitelé stezek, starostové obcí), analýza informačních zdrojů (rešerše domácí a zahraniční literatury), okrajově metody komparace (ČR versus svět). Sběr dat rezultoval jak z primárních, tak sekundárních zdrojů externích i interních. . Výsledky: Bakalářská práce představila terénní cyklistiku jako plnohodnotnou a potenciální formu cykloturistiky, jež by měla být zahrnována do modelu podpory cyklistické infrastruktury v České republice a to především v podobě singltreku - přírodě blízké alternativy k dominujícím asfaltovým cyklostezkám. Dále práce podává podrobnou deskripci...
Vybraní obratlovci Jizerských hor v badatelsky orientované výuce zoologie na základních a středních školách
Kršková, Adéla ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Práce má dvě části, a to teoretickou, zahrnující samostatnou kapitolu o Jizerských horách jako celku s uvedením jejich geologické stavby, klimatu, botanického i zoologického složení a tří osobností, které jsou s Jizerskými horami spojovány, a část praktickou. V první kapitole jsou v deseti podkapitolách vytipováni obratlovci běžně obývající Jizerské hory, kteří by mohli být zařazeni do výuky přírodopisu sedmé a osmé třídy základní školy nebo biologie nižších ročníků víceletých gymnázií či zoologie gymnázií. V další kapitole jsou zmíněné naučné stezky, které jsou později v praktické části navrhovány jako obohacující prvky zoologických exkurzí, které v rámci chráněné krajinné oblasti musí být vedeny po vyznačených cestách. Své místo v práci má i kapitola o ptačí oblasti Jizerských hor, která byla vymezena díky tetřívku obecnému a sýci rousnému. V předposlední kapitole teoretické části jsou uvedena vybraná střediska ekologické výchovy, případně organizace, které pro školy pořádají programy zaměřené na obratlovce, dále je zde zmíněno zařazení výuky přírodopisu v základních školách a je zdůrazněn uskutečněný průzkum, který spočíval ve zjištění učebnic, které se na základních školách v okolí Jablonce nad Nisou používají. V závěru má své místo zařazení výuky biologie na gymnáziích s přihlédnutím k...
Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na přírodovědné exkurze)
Štěpánková, Jitka ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Kolář, Karel (oponent)
Název: Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na exkurze) Abstrakt Celková koncepce i strategie přírodovědného vzdělávání prochází významnými změnami, jejichž základním východiskem jsou kurikulární dokumenty směřující k rozvoji klíčových kompetencí důležitých pro osobnostní rozvoj a uplatnění každého člena ve společnosti. Proto vedle tradičních, možná i osvědčených metod a forem vstupují do popředí spíše participativní a badatelsky orientované přístupy, které podporují kreativní přístup k výuce a zdůrazňují vlastní iniciativu žáků. Nezastupitelné postavení mají komplexní přírodovědné exkurze směřované do nejrůznějších lokalit za účelem plnění předem promyšlených a zadaných úkolů přírodovědného i společenského charakteru. Nový pohled v tomto směru poskytují přírodní lokality či naučné stezky, kde žáci mohou objevovat, chápat a posuzovat jevy v širších souvislostech s ohledem na jejich přírodní, hospodářský či společenský význam. Toto přímé i nepřímé studium přírody výzkumnými metodami, praktickými činnostmi, zvláště experimentálními umožňuje žákům vytvářet komplexní přírodovědné dovednosti a kompetence. Napomáhá rozumovému rozvoji žáků postupným přechodem od převážně názorného poznávání okolního světa k poznávání racionálnímu, abstraktnímu. Uvedená problematika je také...
Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti Sdružení Růže Euroregionu Silva Nortica
MACHOVÁ, Eliška
Mikroregion Sdružení Růže se nachází v jižní části Jihočeského kraje. Jeho území tedy sahá až ke státním hranicím s Rakouskem a v rámci Euroregionu Silva Nortica rozvíjí i přeshraniční spolupráci. Mikroregion má celkem 23 obcí, které jsou z okresu České Budějovice a částečně z okresu Český Krumlov. Bakalářská práce sleduje 11 obcí z mikroregionu Sdružení Růže. Konkrétně se jedná o Borovany, Hranice, Jílovice, Ledenice, Mladošovice, Nové Hrady, Olešnice, Ostrolovský Újezd, Petřikov, Srubec a Žár. Obcemi městského typu ve vymezeném území jsou Borovany a Nové Hrady. Obec Srubec je satelitem Českých Budějovic. Ostatní mají ryze venkovský charakter. Ledenice mají status obec, ale podle mého názoru je lze zařadit mezi obce městského typu. Mikroregion, a stejně tak vymezené území, je spíše zemědělsko-průmyslového charakteru i přesto, že zde převažují podnikatelské subjekty v sektoru služeb. V území je silně zakořeněná tradice zemědělství a tomu odpovídá i vysoký počet zemědělských subjektů, které zaměstnávají mnoho zaměstnanců. Nevýhodou mikroregionu je jeho nepříznivá poloha z celostátního hlediska, protože v nejodlehlejších obcích je nedostatečná infrastruktura a problémem je velká vzdálenost od centrálních sídel. Mikroregion však svou nevýhodu využívá ku prospěchu cestovního ruchu. Na území se nachází krásná příroda se spoustou přírodních zajímavostí, cyklistických tras a naučných stezek. Turisty také láká svou nabídkou historických, církevních a technických památek. Aby mohl být cestovní ruch více rozvíjen, je však potřebné zlepšit kvalitu ubytovacích a stravovacích zařízení, zajistit více doprovodných služeb cestovního ruchu, lépe vybavit turistické trasy, vybudovat lepší doprovodnou infrastrukturu a také vytvořit funkční management rozvoje cestovního ruchu. Co se týče ostatních komerčních služeb, tak ty jsou spíše dostupné ve větších obcích a městech. To samé platí i ve vymezeném území. Občané musí za většinou komerčních služeb tedy dojíždět. V menších obcích se nachází pouze malý obchod s potravinami a výčep s většinou sezónním provozem.
Naučné stezky Moravskoslezského kraje a jejich využití v předškolní výchově
DRATVOVÁ, Monika
Naučné stezky nejen v Moravskoslezském kraji tak trochu opomíjeny v celkové školské soustavě. Přitom pro žáky základních škol jsou naučné stezky nejlépe využitelné pro zkoumání získané teorie v hodinách přírodopisu či vlastivědě, ale nejen tam. Proto již také vznikají městské naučné stezky pro rozšířenou výuku pro žáky základních škol. Tato bakalářská práce zkoumá, zda se naučné stezky využívají v předškolní výchově a hlavně zda se vůbec dají využívat. Cílem práce je zjistit jaké jsou největší úskalí jejich využívání. Problém zřejmě pro většinu mateřských škol bude i dostupnost a náročnější práce než s žáky základních škol při jejich výuce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.